MediaWatch

SoMe-brugere genkender ikke medierne bag indhold

I mere end fire ud af ti tilfælde lægger brugere på sociale medier ikke mærke til, hvilket medie der står bag indholdet, viser en amerikansk undersøgelse.

43 pct. af brugerne opdager ikke, hvor artiklerne eller videoerne på sociale medier kommer fra. Det viser en ny undersøgelse fra brancheorganisationen Digital Content Next, skriver Digiday.

Undersøgelsen, der er foretaget blandt 1000 amerikanske brugere, opgør ikke forskelle mellem platforme som Facebook, Snapchat eller Twitter, men resultaterne må umiddelbart vække bekymring blandt udgivere, som håber, at sociale medier kan generere yderligere trafik til deres egne hjemmesider.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs