MediaWatch

SoMe-brugere genkender ikke medierne bag indhold

I mere end fire ud af ti tilfælde lægger brugere på sociale medier ikke mærke til, hvilket medie der står bag indholdet, viser en amerikansk undersøgelse.

43 pct. af brugerne opdager ikke, hvor artiklerne eller videoerne på sociale medier kommer fra. Det viser en ny undersøgelse fra brancheorganisationen Digital Content Next, skriver Digiday.

Undersøgelsen, der er foretaget blandt 1000 amerikanske brugere, opgør ikke forskelle mellem platforme som Facebook, Snapchat eller Twitter, men resultaterne må umiddelbart vække bekymring blandt udgivere, som håber, at sociale medier kan generere yderligere trafik til deres egne hjemmesider.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs