MediaWatch

Norske medier i dialog med Snapchat

Flere norske medier er interesserede i at blive en del af en norsk tilføjelse til Snapchats nyhedstjenste.

Mobilappen Snapchat planlægger at lancere en norsk del af sin nyhedstjeneste Discover i efteråret. Det skriver Kampanje.com.

Flere norske medier har i den forbindelse meldt deres interesse for at levere indhold til tjenesten, der hidtil har været forbeholdt internationale medier som CNN, MTV, Daily Mail og Buzzfeed.

VG står forrest i køen til at indgå i et samarbejde med Snapchat, mens også Aller Media, Aftenposten og Nettavisen er i dialog med mobilappens ledelse. Sidstnævnte er dog usikker på, om det kan betale sig at blive en del af tjenesten.

"Snapchat har en indtjeningsmodel, hvor de kan sælge annoncer for dig, eller du kan gøre det selv og dermed tjene mere. Men foreløbigt har tallene ikke vist mig, at den økonomiske gevinst er god nok," udtaler Pål Nisja-Wilhelmsen, direktør for forretningsudvikling i Nettavisen til Kampanje.

Discover tæller i dag 23 kanaler fra medier. Mens beskeder på det sociale medie normalt slettes efter 10 sekunder, bliver indslag på Snapchat Discover liggende i 24 timer.

Mere fra MediaWatch

Meta truer med at fjerne nyheder fra Facebook

Et amerikansk lovforslag, der skal stille medier stærkere i forhandlinger om betaling for nyhedsindhold på platforme som Facebook, får det sociale medieselskab til igen at true med at fjerne nyhedsartikler.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs