MediaWatch

Mobilselskab med medier i pakken runder 5000 kunder

Mobilselskabet Plenti giver adgang til en række mediers online-indhold, og selskabet har tiltrukket 5000 kunder.

Foto: Søren Bidstrup/Berlingske

Mobilselskabet Plenti blev søsat i marts og har nu nået 5000 kunder. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Ud over mobiltelefoni består Plentis abonnement af en række forskellige ekstra tjenester og produkter, og blandt dem er adgang til alt online-indhold fra Berlingske og Ekstra Bladet samt Pling og Flipp, som er hhv. Allers og Egmont Publishings digitale bladkiosk.

"Vi er glade for, at danskerne har taget så godt imod Plenti. Det viser, at vi ikke er de eneste, der synes, at et mobilabonnement skal kunne andet og mere end at tælle minutter og gigabytes," siger Peter Mægbæk, medstifter og direktør i Plenti, i pressemeddelelsen.

Selskabets målsætning er at nå op på 100.000 kunder inden for de første par år. Prisen for et Plenti-abonnement er 199 kr. om måneden.

Et andet mobilselskab, der inkluderer forskellige andre tilbud i abonnementet, er Telmore med abonnementet Telmore Play. Her er der blandt andet adgang til HBO Nordic, TV 2 Play og Mofibo, og senest er Egmonts Flipp kommet med i tilbuddet. Til gengæld er adgang til indholdet hos Politiken og Ekstra Bladet på nettet gledet ud.

Telmore oplyser ikke, hvor mange kunder der har tegnet et Telmore Play-abonnement. I sommeren 2015 blev det meldt ud, at der var 50.000 kunder, og Telmore adm. direktør, Jens Grønlund, sagde i sidste uge til MediaWatch, at Telmore Play har "flere kunder end dem, vi sidst meldte ud".

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs