MediaWatch

Facebook tredoblede overskud og aktien fløj i vejret

Der er fremgang på både omsætning og antallet af brugere hos Facebook, og aktien stiger.

Foto: PR/Facebook

Facebook tredoblede sit overskud til 1,5 mia. dollar i første kvartal.

Det fremgik af koncernens regnskab, der blev offentliggjort efter amerikansk børstid onsdag.

Samtidig fortsætter antallet af brugere på det sociale medie med at stige. Antallet af aktive månedlige brugere steg til 1,65 mia., mens daglige brugere af Facebook steg med 16 pct. til 1,09 mia. Mange af de daglige brugere logger på Facebook fra deres mobil.

Den samlede omsætning steg til 5,38 mia. dollar i første kvartal. I første kvartal sidste år var den samlede omsætning på 3,54 mia. dollar, hvilket svarer til en stigning på 56,8 pct.

"Vi har haft en god start på året," udtaler Facebooks medstifter og administrerende direktør, Mark Zuckerberg, i forbindelse med regnskabet.

Det ses i den pæne omsætning, at det er lykkedes selskabet at tiltrække nye annoncører, mens de eksisterende annoncører har bidraget positivt til Facebooks stigende reklameindtægter, skriver nyhedsbureauet Reuters.

Samtidig bliver Facebook stadig mere populær at bruge på mobiltelefonen, og det er netop annoncer på smartphones og tablets, som forventes at udgøre størstedelen af de digitale annonceindtægter i år.

Facebook-aktien steg 9,1 pct. i eftermarkedet.

/ritzau/

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs