
Som ventet annoncerede Facebook i går på udviklerkonferencen F8 lanceringen af en ny Messenger-platform, der skal åbne nye muligheder for bl.a. udgivere. Det skriver Digiday.com.
Facebooks Messenger graver en ny kanal mellem brugere og medier eller andre virksomheder, der vil i mere individuel kontakt med brugere. Forbindelsen foregår via såkaldte chatbots, små softwareprogrammer, der fungerer som robotter eller hjælpere, som den enkelte bruger selv kan tilføje til sin Messenger-platform. Gennem chatbotten kan brugeren interagere direkte med virksomheden bag og sende bestillinger, købe ind eller bede om nyhedsopdateringer via Messenger i individuelle chatbeskeder.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app