MediaWatch

Facebook giver nyheds-bolden op på Messenger - CNN har grebet den

Facebook lancerer ny Messenger-platform, der bl.a. giver nyhedsmedier adgang til mere individuel nyhedsservice til brugere. CNN og Business Insider er blandt de første medier om bord. 

Foto: PR/Facebook

Som ventet annoncerede Facebook i går på udviklerkonferencen F8 lanceringen af en ny Messenger-platform, der skal åbne nye muligheder for bl.a. udgivere. Det skriver Digiday.com.

Facebooks Messenger graver en ny kanal mellem brugere og medier eller andre virksomheder, der vil i mere individuel kontakt med brugere. Forbindelsen foregår via såkaldte chatbots, små softwareprogrammer, der fungerer som robotter eller hjælpere, som den enkelte bruger selv kan tilføje til sin Messenger-platform. Gennem chatbotten kan brugeren interagere direkte med virksomheden bag og sende bestillinger, købe ind eller bede om nyhedsopdateringer via Messenger i individuelle chatbeskeder.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs