MediaWatch

Hver tredje bannerkrone går til Facebook

Bannermarkedet er vokset pænt de seneste år, og det er næsten udelukkende Facebooks fortjeneste. Fraregner man Facebook, faldt det danske bannermarked sidste år.

Foto: PR/Facebook

Det digitale annoncemarked vokser. Sådan har udviklingen tegnet sig som en selvfølge de seneste mange år. Men væksten kommer i mindre og mindre grad danske medier til gode.

Facebook har ædt sig ind på markedet de senere år og står nu for en tredjedel af omsætningen, viser Danske Mediers Online Markedsstatistik for 2015.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen.

Nyt medieforlig på plads med kulturbidrag og 100 mio. kr. til DR

Kulturminister Ane Halsboe-Jørgensen (S) er blevet enig med en kreds af seks partier om en ny medieaftale, som har været ventet siden 2019. Den indeholder bl.a. støtte til lyd og podcast, et sænket titelloft, en ny børneradiokanal, flere millioner til ugeaviser og en afgift på seks pct. af streamingtjenesternes omsætning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs