MediaWatch

Digitalt annoncesalg runder 6 milliarder

Annonceomsætningen på nettet steg med næsten 700 mio. kr. sidste år. Søgeord og bannersalg voksede mest.

Foto: /ritzau/arkiv/Jens Dresling/

Det digitale annoncemarked tegner sig for stadig mere af reklameomsætningen. Det viser Danske Mediers Online Markedsstatistik, der netop er offentliggjort.

I 2015 voksede den digitale annoncering med godt 680 mio. kr. og nåede for første gang over 6 mia. kr. Omsætningen på 6,1 mia. kr. svarer til en fremgang på 12,5 pct. i forhold til 2014.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs