MediaWatch

Digitale nyhedspionerer i modvind

Onlinemedier som Buzzfeed og Mashable er udråbt til at være fremtidens nyhedsmedier, men begge har svært ved at finde en bæredygtig forretningsmodel.

Foto: Richard Vogel/AP/Polfoto/Arkiv

Det var meningen, at de skulle være den digitale tidsalders store nyhedsåbenbaring – som et kærkomment svar på mediebranchens søgning efter en bæredygtig forretningsmodel for nyhedsmedier.

Mens hæderkronede printaviser kæmper mod fortsat faldende læsertal og et oplag på konstant skrump, skulle digitalt indfødte medier som Buzzfeed og Mashable overtage tronen som svaret på nyhedsindustriens kvaler.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs