MediaWatch

Politiken skifter digital udviklingschef

Efter seks år stopper digital udviklingschef på Politiken for at stifte egen virksomhed. Produktchef og forretningsudvikler i Politikens udviklingsafdeling overtager posten.

Foto: Jens Dresling/Polfoto/arkiv

Anders Emil Møller stopper efter seks år som digital udviklingschef på Politiken. Hans post overtages af Aske Johan Koppel Stræde. Det skriver Politiken i en pressemeddelelse.

Baggrunden for Anders Emil Møllers afsked er, at han er i gang med at stifte en ny virksomhed med fokus på digital udvikling.

"Metoden omkring kreativ digital produkt- og forretningsudvikling har jeg længe tænkt, at andre brancher også kunne have nytte af. Nu er muligheden kommet for at kombinere mine erfaringer med nogle helt andre digitale kreative profiler, som også deler min passion for nye ideer. Sammen håber vi at skabe en helt ny type virksomhed, som vi glæder os til at fortælle mere om snart," udtaler Anders Emil Møller.

Den nye mand på posten, Aske Johan Koppel Stræde, kommer fra en ledende stilling som produktchef og forretningsudvikler i Politikens udviklingsafdeling og har en digital baggrund i bureaubranchen.

Tryg ved skifte

Ifølge digital direktør på Politiken, Frederik Wiedemann, har Anders Emil Møller spillet en central rolle i digitaliseringen på Politiken. Han er dog tryg ved at overlade roret til Aske Johan Koppel Stræde.

"Overgangen sker meget naturligt, da Aske har et stærkt kendskab til hele Politiken og kommer fra en ledende stilling i udviklingsafdelingen. Han har blandt meget andet været dybt involveret i arbejdet med både det digitale abonnement og udviklingen af nye annonceformater, så der er tale om en flyvende udskiftning," udtaler Frederik Wiedemann.

Han tilføjer, at Politiken i øjeblikket er i gang med at besætte en nyoprettet stilling som teknisk chef i udviklingsafdelingen. Den tekniske chef skal styrke Politikens digitale arkitektur og sikre den tekniske koordinering med husets andre digitale enheder, udtaler han.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs