MediaWatch

Politiken: ”Vi vil rulle podcast-markedet i gang i Danmark”

Politiken er et af de få danske medier, som har skabt et dedikeret podcast-univers. Det manglende udbud gør det vanskeligt for mediebureauer at bruge podcast i deres medieplaner.

Foto: Polfoto

Med over 80 mio. downloads har den amerikanske podcast ”Serial” gjort lydformatet populært i en bredere målgruppe. Herhjemme er det dog endnu begrænset, hvor mange der har taget podcast-formatet til sig.

Seks minutter om dagen lytter danskerne i gennemsnit til podcast og radio-on-demand. Til sammenligning lyttede danskerne sidste år i gennemsnit 121 minutter til traditionel flow-radio hver dag. Det fremgår af rapporten ”Medieudviklingen 2015”, som DR Medieforskning står bag.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Yousee-ejer skyder gang i historisk it-projekt

Nuuday sætter nu gang i et fireårigt digitalt transformationsprojekt, der kommer til at stå koncernen i en milliard kroner. Op mod 80 pct. af de gamle systemer fra TDC-tiden skiftes ud. Investeringen skal sikre Nuudays digitale udvikling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs