MediaWatch

TDC nedskriver bettingselskab med 146 millioner

Tele- og mediekoncernens to år gamle investering i bettingselskabet Bet25 har indtil videre kostet dyrt.

Foto: PR, TDC

To år efter TDC gik offensivt ind på spillemarkedet og købte 51 pct. af det nystartede bettingfirma Bet25, har koncernen nedskrevet investeringen med 146 mio. kr., skriver Finans.

”Nedskrivningen tyder på, at alt langt fra går efter planen,” siger Morten Imsgaard, der er senioranalytiker med fokus på telebranchen i Sydbank.

TDC købte iværksætterselskabet i 2014 under daværende adm. direktør Carsten Dilling for at få foden inden for på spillemarkedet, der blev liberaliseret i 2012.

Bettingmarkedet er siden vokset og udgjorde en omsætning på 3,4 mia. sidste år. Heraf kom de 2 mia. kr. alene fra sportsbetting, skriver Finans. Væksten i markedet har dog ikke fået pengene til at strømme til TDC's og Bet25’s kasse. I 2014 gav bettingselskabet et underskud på 10,5 mio. kr. og måtte have ny kapital om bord fra ejerne.

Trods udviklingen afviser TDC, at investeringen skulle have skuffet.

”Det går som planlagt,” siger Jens Aaløse, koncerndirektør i TDC, der mener, at det er for tidligt at bedømme, om TDC købte for dyrt, da koncernen blev hovedaktionær i Bet25.

TDC forventer, at udviklingen for Bet25 vender i år.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs