Nyt site fokuserer på trends i mediebranchen

En ny hjemmeside vil give læserne overblik over de centrale tendenser i mediebranchen gennem links og korte beskrivelser.

Financial Times laver sprækker i sin betalingsmur, og journalister er blevet mindre skeptiske over for værdien af kliks. Det er to af historierne, som læserne bliver mødt af på det nye site Medietrends.dk.

Hjemmesiden samler historier om mediebranchen, der bliver præsenteret for læserne gennem korte beskrivelser og links, som leder læserne videre til selve artiklerne. Bag sitet står Jan Birkemose, tidligere redaktør for Ugebrevet A4, og målet er at give et overblik over udviklingen i mediebranchen.

"Mediebranchen står midt i den vildeste forandringsproces, og der sker så mange vigtige og spændende forandringer, at der er virkelig god grund til at følge med. Jeg håber, at Medietrends.dk kan gøre gavn og hjælpe dig med at være på forkant med de tendenser, der bliver normen i morgen," skriver Jan Birkemose på hjemmesiden.

Ideen bag Medietrends er at kuratere indholdet, så læserne slipper for ligegyldige historier. Gennem korte beskrivelser får brugerne begrundelser for, hvorfor den enkelte artikel er værd at læse.

"I bund og grund er det det samme, som jeg og mange andre i årevis har gjort på Twitter og Facebook, men på Medietrends.dk kommer det til at ske mere systematisk, og til forskel fra de sociale medier er Medietrends.dk skarpt kurateret, så det gode indhold ikke drukner i det dårlige," skriver Jan Birkemose om Medietrends.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også