Facebook og Googles påvirkning af dansk mediemarked granskes

En ny analyse udbudt af Kulturstyrelsen skal undersøge, hvilken betydning internationale medieaktører har for det danske mediemarked, medierne og udbuddet.
Foto: Rui Viera/AP/Polfoto
Foto: Rui Viera/AP/Polfoto

På opfordring af DR og de private mediers interesseorganisation, Danske Medier, sætter Kulturstyrelsen gang i en analyse, der skal belyse internationale aktører som Facebook og Googles betydning for det danske mediemarked.

Det skriver Kulturstyrelsen på sin hjemmeside.

Analysen er et led i projektet "Rapportering om mediernes udvikling i Danmark", som der er afsat to mio. kr. om året til. Slots- og Kulturstyrelsen har netop sendt projektet i udbud.

Kulturstyrelsen skriver, at analysen skal belyse, hvilken betydning de internationale medieaktører såsom Facebook og Google har for det danske mediemarked, medierne og udbuddet. Analysen skal særligt belyse, hvordan de internationale aktører påvirker danske mediers muligheder for fortsat at finansiere og producere dansk medieindhold.

Projektet skal afrapporteres senest 1. april 2017.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også