Facebook introducerer videoannoncer i fuldskærm

Det sociale medie ruller et nyt videoannonceprodukt til mobilen ud. Annoncen fylder hele skærmen.
Foto: Kay Nietfeld/AP/Polfoto
Foto: Kay Nietfeld/AP/Polfoto

"Canvas" er navnet på et nyt video-annonceprodukt til mobilen, som Facebook i dag ruller ud globalt. Det skriver Facebook i et blogindlæg.

Annonceproduktet giver annoncører mulighed for selv at indrykke videoannoncer på Facebook, som fylder hele mobilskærmen. Produktet kan sammensættes af et mix af videoer, stilbilleder, tekst og handlingsknapper, skriver Facebook, der tilføjer, at produktet er udviklet i tæt samarbejde med den kreative industri.

Ligesom ved Facebooks nyhedsprodukt "Instant Articles" er hastighed et nøgleord i "Canvas".

"Når en bruger klikker, skal annoncøren eje 100 pct. af skærmen. Vi ønsker, at det er nemt for alle annoncører at bygge Cancas, fra lokale kaffebarer til Fortune 500-selskaber," siger Jessica Watson, produktdesign-chef i Facebook, til Adweek.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også