MediaWatch

Facebook introducerer videoannoncer i fuldskærm

Det sociale medie ruller et nyt videoannonceprodukt til mobilen ud. Annoncen fylder hele skærmen.

Foto: Kay Nietfeld/AP/Polfoto

"Canvas" er navnet på et nyt video-annonceprodukt til mobilen, som Facebook i dag ruller ud globalt. Det skriver Facebook i et blogindlæg.

Annonceproduktet giver annoncører mulighed for selv at indrykke videoannoncer på Facebook, som fylder hele mobilskærmen. Produktet kan sammensættes af et mix af videoer, stilbilleder, tekst og handlingsknapper, skriver Facebook, der tilføjer, at produktet er udviklet i tæt samarbejde med den kreative industri.

Ligesom ved Facebooks nyhedsprodukt "Instant Articles" er hastighed et nøgleord i "Canvas".

"Når en bruger klikker, skal annoncøren eje 100 pct. af skærmen. Vi ønsker, at det er nemt for alle annoncører at bygge Cancas, fra lokale kaffebarer til Fortune 500-selskaber," siger Jessica Watson, produktdesign-chef i Facebook, til Adweek.

Mere fra MediaWatch

16 medarbejdere fratræder på Jyllands-Posten

Syv journalistiske medarbejdere forlader avisen, mens yderligere ni medarbejdere er blevet opsagt - herunder en redaktionel analysechef. Derudover lukker Jyllands-Posten for kommentarsporet på Facebook. (Opdateret)

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs