MediaWatch

Google er klar med sit modsvar til Instant Articles

Google har lanceret et nyt format, der viser hjemmesider hurtigere på mobilen. Det skal forbedre brugeroplevelsen og øge mediernes indtjening.

Foto: Jens Meyer/AP/Polfoto/Arkiv

Facebook har under stor bevågenhed præsenteret sin nyhedsplatform Instant Articles, der bliver rullet ud til udgivere i hele verden til april.

Mere stille har der været omkring Googles modsvar, men søgemaskinegiganten har overhalet Facebook indenom og lancerede i går et nyt format, som skal give brugere en bedre oplevelse, når de læser nyheder på mobilen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs