MediaWatch

Google er klar med sit modsvar til Instant Articles

Google har lanceret et nyt format, der viser hjemmesider hurtigere på mobilen. Det skal forbedre brugeroplevelsen og øge mediernes indtjening.

Foto: Jens Meyer/AP/Polfoto/Arkiv

Facebook har under stor bevågenhed præsenteret sin nyhedsplatform Instant Articles, der bliver rullet ud til udgivere i hele verden til april.

Mere stille har der været omkring Googles modsvar, men søgemaskinegiganten har overhalet Facebook indenom og lancerede i går et nyt format, som skal give brugere en bedre oplevelse, når de læser nyheder på mobilen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs