MediaWatch

Google fjerner reklamepladser i søgemaskinen

Priserne på Adwords-annoncer vil sandsynligvis stige, efter at Google har besluttet at reducere antallet af reklamer i søgemaskinen, siger søgmaskineekspert.

Google er på vej til at fjerne de tekstbaserede reklamer i højre side af søgemaskinen, skriver Search Engine Land ifølge Version2.

Tidligere gav Google plads til 11 tekstannoncer, men fremover vil kun syv annoncer være begrænset til den øverste og nederste del af siden. Produktannoncer med billede vil dog stadig være at finde i højre side af Google. Ifølge Frederik Hyldig, chef for Adwords-optimering hos firmaet s360, vil det sandsynligvis få priserne på Adwords-annoncer til at stige.

"Google siger, at deres test har vist, at det giver bedre oplevelser for brugeren. Hvad det i virkeligheden betyder er, at Google har fundet ud af, at de kan tjene flere penge på det," siger Frederik Hyldig til Version2.

Google er i øjeblikket ved at implementere ændringerne på søgemaskinen globalt. De er endnu ikke gældende for alle søgninger i Danmark.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Regeringen går efter kun at sælge 49 pct. af TV 2, ugebladskæmpen Aller kom med regnskab, som ikke så godt ud for den danske dels vedkommende, og DF meldte sig klar til at skrue på de ønskede DR-besparelser. Det er blevet tid til ugens tour gennem mediebranchens største begivenheder.

Facebook vil prioritere "troværdige" nyheder

Medlemsundersøgelser skal luge ud i falske nyheder og få lokale medier til at fylde mere i Facebooks feed. Samlet set skal mængden af nyheder dog fortsat reduceres med en femtedel.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere