MediaWatch

Google fjerner reklamepladser i søgemaskinen

Priserne på Adwords-annoncer vil sandsynligvis stige, efter at Google har besluttet at reducere antallet af reklamer i søgemaskinen, siger søgmaskineekspert.

Foto: Søren Sielemann/Polfoto/Arkiv

Google er på vej til at fjerne de tekstbaserede reklamer i højre side af søgemaskinen, skriver Search Engine Land ifølge Version2.

Tidligere gav Google plads til 11 tekstannoncer, men fremover vil kun syv annoncer være begrænset til den øverste og nederste del af siden. Produktannoncer med billede vil dog stadig være at finde i højre side af Google. Ifølge Frederik Hyldig, chef for Adwords-optimering hos firmaet s360, vil det sandsynligvis få priserne på Adwords-annoncer til at stige.

"Google siger, at deres test har vist, at det giver bedre oplevelser for brugeren. Hvad det i virkeligheden betyder er, at Google har fundet ud af, at de kan tjene flere penge på det," siger Frederik Hyldig til Version2.

Google er i øjeblikket ved at implementere ændringerne på søgemaskinen globalt. De er endnu ikke gældende for alle søgninger i Danmark.

Mere fra MediaWatch

En ny medieaftale kan være på trapperne

Medieordførerne fra stort set alle partier i Folketinget er kaldt til møde uden bagkant onsdag eftermiddag. Med udsigt til sommerferie om få uger spidser de månedlange forhandlinger om en ny medieaftale til. Flere forventer, en aftale kan lande de kommende dage. Men der er stadig uenighed om afgørende spørgsmål, erfarer MediaWatch.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs