Facebook ruller annonceplatform til mobilsider ud
![Foto: Matt Rourke](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article5376998.ece/ALTERNATES/schema-16_9/29860579%2520-%252016-05-2012%2520-%2520Netforbrydere%2520udnytter%2520din%2520svage%2520Facebook-kode%2520-%2520Matt%2520Rourke-version1.jpg)
Hidtil har Facebooks annonce-system Audience Network værer forbeholdt apps, men nu ruller det sociale medie også systemet ud til mobilsider, skriver Business Insider.
Med Audience Network giver Facebook annoncører muligheden for at sprede deres annoncer til apps og mobilsider, som ikke tilhører Facebook. Systemet bruger Facebooks data til at målrette annoncerne.
Udvidelsen til mobilsider sker efter ønske fra udgivere og de 2,5 mio. annoncører, som allerede bruger Audience Network, siger Facebooks chef for annonceteknologi Brian Boland, der ikke lader sig skræmme af, at Facebooks egne undersøgelser viser, at størstedelen af medieforbruget på smartphones sker via apps.
"Hvis du ser på antallet af sider, er der 3,5 gange flere sider, end der er apps til mobilen," siger Brian Boland til Business Insider.
Audience Network er en konkurrent til tilsvarende systemer hos konkurrenterne Google, AOL og andre, mindre mobilannonce-netværk. Audience Networks fordel er, at det trækker på mere end 1,5 mia. Facebook-brugere.
Relaterede artikler
Facebook lancerer platform til live sports-opdateringer
For abonnenter
Mediebureau: Her er de store medie-trends i 2016
For abonnenter