Ny platform skal vække udendørsannoncer til live

Vil man sælge et produkt til morgentrætte togpendlere, behøver man fremover kun at købe annonceplads på togstationen i det tidsrum, der passer til målgruppen. Det er tanken bag et nyt koncept for udendørsannoncering, som reklamevirksomheden AFA JCDecaux lancerer, skriver Børsen.
Fra 1. april vil virksomheden være klar med et nyt koncept baseret på digitale reklameskærme, hvor annoncører kan købe plads inden for bestemte tidsrum. Det skal være med til at løfte effekten af de såkaldte outdoor-annoncer.
"Det kan være med til at give annoncørerne en bedre effekt på deres kampagner, hvis de fremadrettet tænker denne form for outdoor-annoncering ind. Jeg tror, at vi vil komme til at opleve et løft med denne her form for annoncering," mener Casper Claudius Gregersen, kommerciel direktør i AFA JCDecaux.
Forventningerne er dog noget lavere hos marketingsspecialisten Christian Storgaard fra mediebureauet Adhost. Han vurderer over for Børsen, at det nye koncept vil få svært ved at ændre op på online mediernes status som foretrukne annonceplatform.
I første omgang opsætter AFA JCDecaux 90 skærme på DSB og Banedanmarks arealer.