MediaWatch

Linkedin får skandinavisk salgspartner

Annoncenetværk for mobil annoncering opruster på det skandinaviske marked og bliver salgspartner for Linkedin.

Foto: Jens Dresling/Polfoto/Arkiv

Opera Mediaworks, der et internationalt annoncenetværk for mobilreklame, lægger flere kræfter i det skandinaviske marked. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

I efteråret købte Opera Mediaworks det danske selskab Adquota, der skal bane vej for Opera Mediaworks på markedet for online mobil annoncering.

Opera Mediaworks har samtidig indgået aftale med Linkedin om at blive salgspartner for Linkedins Marketing Solutions i hele Skandinavien, skriver selskabet.

Aftalen giver bl.a. Opera Mediaworks adgang til Linkedins profildata, så netværket kan tilbyde annoncører mulighed for at målrette specifikke brancher, jobtitler og geografiske områder med formater som bannere og sponsorerede opdateringer, skriver selskabet.

"Opera Mediaworks har de rette kompetencer og ekspertise til udnytte LinkedIn som en strategisk marketing kanal. Holdet bag Opera Mediaworks har en stærk rådgivende tilgang, som vi ved betyder at de vil skabe værdi samt støtte vores kunder på dette marked," siger Fredrik Bernsel, salgsdirektør for Linkedin Europa, Mellemøsten og Asien.

Linkedin har op imod seks millioner brugere i Skandinavien og i alt 400 millioner brugere på verdensplan ifølge meddelelsen.

Opera Mediaworks er et datterselskab af norske Opera Software ASA.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs