Linkedin får skandinavisk salgspartner

Annoncenetværk for mobil annoncering opruster på det skandinaviske marked og bliver salgspartner for Linkedin.
Foto: Jens Dresling/Polfoto/Arkiv
Foto: Jens Dresling/Polfoto/Arkiv

Opera Mediaworks, der et internationalt annoncenetværk for mobilreklame, lægger flere kræfter i det skandinaviske marked. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

I efteråret købte Opera Mediaworks det danske selskab Adquota, der skal bane vej for Opera Mediaworks på markedet for online mobil annoncering.

Opera Mediaworks har samtidig indgået aftale med Linkedin om at blive salgspartner for Linkedins Marketing Solutions i hele Skandinavien, skriver selskabet.

Aftalen giver bl.a. Opera Mediaworks adgang til Linkedins profildata, så netværket kan tilbyde annoncører mulighed for at målrette specifikke brancher, jobtitler og geografiske områder med formater som bannere og sponsorerede opdateringer, skriver selskabet.

"Opera Mediaworks har de rette kompetencer og ekspertise til udnytte LinkedIn som en strategisk marketing kanal. Holdet bag Opera Mediaworks har en stærk rådgivende tilgang, som vi ved betyder at de vil skabe værdi samt støtte vores kunder på dette marked," siger Fredrik Bernsel, salgsdirektør for Linkedin Europa, Mellemøsten og Asien.

Linkedin har op imod seks millioner brugere i Skandinavien og i alt 400 millioner brugere på verdensplan ifølge meddelelsen.

Opera Mediaworks er et datterselskab af norske Opera Software ASA.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også