MediaWatch

Linkedin får skandinavisk salgspartner

Annoncenetværk for mobil annoncering opruster på det skandinaviske marked og bliver salgspartner for Linkedin.

Foto: Jens Dresling/Polfoto/Arkiv

Opera Mediaworks, der et internationalt annoncenetværk for mobilreklame, lægger flere kræfter i det skandinaviske marked. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

I efteråret købte Opera Mediaworks det danske selskab Adquota, der skal bane vej for Opera Mediaworks på markedet for online mobil annoncering.

Opera Mediaworks har samtidig indgået aftale med Linkedin om at blive salgspartner for Linkedins Marketing Solutions i hele Skandinavien, skriver selskabet.

Aftalen giver bl.a. Opera Mediaworks adgang til Linkedins profildata, så netværket kan tilbyde annoncører mulighed for at målrette specifikke brancher, jobtitler og geografiske områder med formater som bannere og sponsorerede opdateringer, skriver selskabet.

"Opera Mediaworks har de rette kompetencer og ekspertise til udnytte LinkedIn som en strategisk marketing kanal. Holdet bag Opera Mediaworks har en stærk rådgivende tilgang, som vi ved betyder at de vil skabe værdi samt støtte vores kunder på dette marked," siger Fredrik Bernsel, salgsdirektør for Linkedin Europa, Mellemøsten og Asien.

Linkedin har op imod seks millioner brugere i Skandinavien og i alt 400 millioner brugere på verdensplan ifølge meddelelsen.

Opera Mediaworks er et datterselskab af norske Opera Software ASA.

Mere fra MediaWatch

TV 2 afviser blankt kritik fra Danske Filminstruktører om svigt af dansk film

Dansk Film bliver ikke ladt i stikken af tv-stationerne efter deres filmforpligtelse er afskaffet, siger TV 2's fiktionschef, der går i rette med Danske Filminstruktørers kritik af bl.a. mindre og manglende risikovillig støtte fra DR og TV 2 til dansk film. Samlet er pengene til dansk film ikke blevet mindre, siger hun.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Kristeligt Dagblads mangeårige chefredaktør takker af, Radio- og tv-nævnet undrer sig over Radio4's lyttertal, og JP/Politikens Hus har offentliggjort bedste regnskab i årevis. Hop med på denne uges catch-up med de vigtigste historier i ugen, der er gået.

Medier nyder godt af nedlagt strejkekasse

JP/Politikens Hus skal have modtaget et tocifret millionbeløb fra Danske Mediers kasse, der blev nedlagt i 2021, da arbejdsgiverforeningen blev en del af Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs