MediaWatch

Metroxpress-ejer køber andel i dansk virksomhed

Dansk iværksættervirksomhed inden for online rubrikmarkedet får det schweiziske mediehus Tamedia som medejer.

Det schweiziske mediehus Tamedia har købt en fjerdedel af aktierne i den danske iværksættervirksomhed Tradono, som er en online portal for køb og salg af brugte varer.

Købet af minoritetsandelen fremgår mandag af en pressemeddelelse på hjemmesiden for Tamedia, der blandt andet ejer Metroxpress samt Trendsales.

Med opkøbet vil Tamedia lancere Tradono i hjemlandet Schweiz, skriver koncernen.

"Vi er glade for at kunne bringe Tradono til Schweiz, et mobile loppemarked som adresserer en meget ung og urban målgruppe. Det er en ideel forlængelæse af vores rubrikmarkedsportal tutti.ch, som er førende i markedet i det tyskstalende Schweiz og i Ticino," siger Christoph Brand, chef for Tamedia digitale division i pressemeddelelsen.

Til at lede introduktionen af Tradono i Schweiz har Tamedia hyret den 34-årige Patrick Biehle, der senest kommer fra en stilling som salgschef i Saxo Bank i Schweiz.

Tradono, som er grundlagt i 2014, havde i sit første regnskabsår et bruttotab på knap 0,2 mio. kr., mens underskuddet efter skat endte i underkanten af 1 mio. kr.

Schweiziske Tamedia stiger mandag formiddag 0,5 pct. til 171,90 schweizerfranc.

/ritzau/FINANS/MediaWatch

Opdateret kl. 11.52 med yderligere information fra pressemeddelelsen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs