MediaWatch

Aftonbladet gør op med irriterende reklamer

Lange videoer og larmende pop up-reklamer irriterer brugerne hos Aftonbladet, som nu vil lave mindre irriterende reklamer.

Pop up-reklamer, der spiller høj musik og er svære at lukke, irriterer brugerne mere, end de overbeviser dem om at købe, hvad reklamen vil sælge. Kort sagt virker reklamerne ikke. Det er resultatet af en undersøgelse blandt 37.000 bruger af Aftonbladets mobilapp, skriver Niemann Lab.

Annoncer på web og mobil har siden internettets begyndelse bevæget sig mod mere og mere aggressive formater i form af størrelse, lyd, interaktivitet og video. Men det har ikke gjort annoncerne mere effektive, viser undersøgelsen fra Aftonbladet.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere