MediaWatch

Aftonbladet gør op med irriterende reklamer

Lange videoer og larmende pop up-reklamer irriterer brugerne hos Aftonbladet, som nu vil lave mindre irriterende reklamer.

Pop up-reklamer, der spiller høj musik og er svære at lukke, irriterer brugerne mere, end de overbeviser dem om at købe, hvad reklamen vil sælge. Kort sagt virker reklamerne ikke. Det er resultatet af en undersøgelse blandt 37.000 bruger af Aftonbladets mobilapp, skriver Niemann Lab.

Annoncer på web og mobil har siden internettets begyndelse bevæget sig mod mere og mere aggressive formater i form af størrelse, lyd, interaktivitet og video. Men det har ikke gjort annoncerne mere effektive, viser undersøgelsen fra Aftonbladet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs