Spådom: Native advertising vinder frem i 2016
![Foto: Jens Dresling/Polfoto/Arkiv](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article7800861.ece/ALTERNATES/schema-16_9/mobiltelefon.jpg)
I en rapport for 2016’s tendenser forudser mediebureauet Zenithoptimedia, at native advertising bliver én af pejlemærkerne i år.
I alt peger bureauet på ti trends, og native advertising vil vinde frem, bl.a. fordi internetforbrug på mobilen betyder, at klassiske bannerannoncer kommer til kort.
"Native advertising matcher formen på det redaktionelle indhold, hvor de vises, og er designet til at blive integreret ind i den brugeroplevelse. Mens ikke-native annoncer er reduceret til annoncespecifikke placeringer på hjemmesider og i apps, er native advertising sammenflettet med indholdet," skriver Zenithoptimedia i rapporten.
Også en anden fremherskende tendens, nemlig brugen af adblocker, gør native advertising aktuelt, mener Zenithoptimedia.
I efteråret 2015 lancerede Apple en opdatering til selskabets styresystem til bl.a. Iphone, og opdateringen indeholdt muligheden for at benytte sig af adblocker.
Relaterede artikler
Medier: Kvaliteten af bannerannoncer skal løftes
For abonnenter
Forbrugerombudsmand øger fokus på native advertising
For abonnenter