MediaWatch

Forbrugerombudsmand øger fokus på native advertising

Forbrugerombudsmanden har sat flere ressourcer ind på at vejlede annoncører og medier om native advertising, så forbrugerne kan beskyttes.

Langt fra alle læsere kan skelne mellem det, mediernes egne redaktioner producerer, og så de annoncer, der ligner artikler, såkaldt native advertising, som i stigende grad fylder i mediernes annonceomsætning. Det viser undersøgelser, som MediaWatch tidligere har beskrevet.

Hos Forbrugerombudsmanden har man også noteret udviklingen, og ifølge souschef for Forbrugerombudsmanden, Katrine de Neergaard, har det skabt et behov for at større fokus på området.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs