MediaWatch

Forbrugerombudsmand øger fokus på native advertising

Forbrugerombudsmanden har sat flere ressourcer ind på at vejlede annoncører og medier om native advertising, så forbrugerne kan beskyttes.

Langt fra alle læsere kan skelne mellem det, mediernes egne redaktioner producerer, og så de annoncer, der ligner artikler, såkaldt native advertising, som i stigende grad fylder i mediernes annonceomsætning. Det viser undersøgelser, som MediaWatch tidligere har beskrevet.

Hos Forbrugerombudsmanden har man også noteret udviklingen, og ifølge souschef for Forbrugerombudsmanden, Katrine de Neergaard, har det skabt et behov for at større fokus på området.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Kritiseret aftale om rettighedsbetaling lagt på is, mediebureauer kigger efter alternativer til Facebook, DR dropper livekoncerter, podcastbureau udvider med nye formater, og lokale radio- og tv-stationer har fået inddraget deres sendetilladelser. Læs med, når vi gennemgår ugens største mediesager.

Producenter glæder sig over droppet aftale men afblæser ikke krise

En rettighedsaftale, som i måneder har betydet stop for udvikling af fiktion til streamingtjenester, blev torsdag forkastet af Create Denmark, og det er et skridt i den rigtige retning. Det mener bl.a. Producentforeningen. Nu pågår individuelle forhandlinger med tjenesterne, men det risikerer at trække ud til efter sommer, lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs