
Langt fra alle læsere kan skelne mellem det, mediernes egne redaktioner producerer, og så de annoncer, der ligner artikler, såkaldt native advertising, som i stigende grad fylder i mediernes annonceomsætning. Det viser undersøgelser, som MediaWatch tidligere har beskrevet.
Hos Forbrugerombudsmanden har man også noteret udviklingen, og ifølge souschef for Forbrugerombudsmanden, Katrine de Neergaard, har det skabt et behov for at større fokus på området.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Producenter glæder sig over droppet aftale men afblæser ikke krise
En rettighedsaftale, som i måneder har betydet stop for udvikling af fiktion til streamingtjenester, blev torsdag forkastet af Create Denmark, og det er et skridt i den rigtige retning. Det mener bl.a. Producentforeningen. Nu pågår individuelle forhandlinger med tjenesterne, men det risikerer at trække ud til efter sommer, lyder det.