MediaWatch

Google udvider med nye annonceformater

Google føjer video og native advertising til det programmatiske annoncesalg.

Google har flere nye tilbud til annoncørerne undervejs, skriver Adweek.

Den stigende omsætning inden for programmatisk annoncesalg har fået Google til at åbne for, at videoannoncer og de redaktionelle annoncer, native advertising, også kan købes og sælges programmatisk på Googles platform.

"Der er ingen tvivl om, at den stigende mobilbrug har omlagt forbrugerens rejse fra dedikerede online sessioner til hundredvis af mikro-øjeblikke, hvor de griber den nærmeste device for at få opfyldt et aktuelt behov," skriver Google-chef for product management, Jonathan Bellack, i et blogindlæg.

Programmatisk salg har indtil videre især været brugt til de klassiske bannerformater, men Googles tiltag kan tage det datadrevne køb og salg videre på det digitale annoncemarked.

Tiltagene fra Google ventes at blive rullet ud inden for et par måneder.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs