Google udvider med nye annonceformater

Google føjer video og native advertising til det programmatiske annoncesalg.

Google har flere nye tilbud til annoncørerne undervejs, skriver Adweek.

Den stigende omsætning inden for programmatisk annoncesalg har fået Google til at åbne for, at videoannoncer og de redaktionelle annoncer, native advertising, også kan købes og sælges programmatisk på Googles platform.

"Der er ingen tvivl om, at den stigende mobilbrug har omlagt forbrugerens rejse fra dedikerede online sessioner til hundredvis af mikro-øjeblikke, hvor de griber den nærmeste device for at få opfyldt et aktuelt behov," skriver Google-chef for product management, Jonathan Bellack, i et blogindlæg.

Programmatisk salg har indtil videre især været brugt til de klassiske bannerformater, men Googles tiltag kan tage det datadrevne køb og salg videre på det digitale annoncemarked.

Tiltagene fra Google ventes at blive rullet ud inden for et par måneder.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også