MediaWatch

Medier: Kvaliteten af bannerannoncer skal løftes

Medierne må gøre op med den klassiske bannerreklame, hvis de vil bevare den digitale vækst, erkender flere medier. Brug af adblockere er en konsekvens af overlæssede hjemmesider.

Det digitale annoncemarked fortsætter ufortrødent sin vækst. Det er konklusion på en ny prognose for det danske reklamemarked i 2015 og 2016.

Blandt de mest fremgangsrige digitale annoncekategorier er bannerreklamer. Ifølge prognosen vil værdien af bannerannoncering udgøre lidt over 2 mia. kr. i 2015. I 2016 forventes tallet af vokse 2,3 mia. kr. Det betyder, at bannerreklamer har en markedsandel på 13,8 pct. i 2015. Næste år vil den være 15,1 pct.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs