MediaWatch

Digital: 2016 kan blive mobilens gennembrud som annonceplatform

Web-tv og programmatic fortsætter deres vækst, men det store spørgsmål er, om 2016 bliver året, hvor mobil forløser sit potentiale som annonceplatform.

Foto: Jens Dresling/Polfoto/Arkiv

Vækst i datadrevet annoncesalg, øget fokus på web-tv og annoncering på mobilen. Sådan lyder forventningerne til, hvad der bliver de største vækstmotorer på det digitale annoncemarked i 2016 i en prognose fra Danske Medier og analyseselskabet IRM.

Læsere, som synes, at de har hørt forudsigelserne før, skal være tilgivet, for forventningerne til næste års drivkræfter på annoncemarkedet er langt hen ad vejen identiske med de seneste års.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs