MediaWatch

Prognose: Reklamemarkedet ser vækst efter års nedgang

Efter flere års negativ udvikling er der udsigt til en beskeden vækst i den danske reklameomsætning i år, og de positive takter fortsætter næste år.

Foto: Steen Wrem/Polfoto

Reklamemarkedet går mod lysere tider. Efter tre års nedgang ser udviklingen ud til at vende i år. Det viser en prognose udarbejdet af det svenske Institut for reklame- og mediestatistik, IRM, for Danske Medier.

Prognosen, der blev præsenteret på et seminar i dag i Danske Medier, spår en samlet vækst i annoncørernes indkøb af reklameplads i år på 2,7 pct. til 14,9 mia.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs