MediaWatch

Facebook klar med erhvervsversion

Erhvervslivet får inden for de kommende måneder deres egen Facebook.

Foto: /ritzau/Jens Dresling/Arkiv

Facebook at Work er navnet på en ny version af det populære sociale netværk rettet mod erhvervslivet, som Facebook planlægger at lancere inden for de kommende måneder.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

Lanceringen af Facebook at Work vil komme efter et år med test, oplyser Facebook.

Den nye tjeneste er rettet mod samarbejde på arbejdspladsen og næsten identisk med det allestedsnærværende sociale netværk Facebook, som man kender det, med en nyhedsrulle, en like-funktion og en chat-service.

"Jeg vil sige, at 95 pct. af, hvad vi har udviklet til Facebook, er også at finde på Facebook at Work," siger Julien Codorniou, direktør for globale platforme for partnerskaber hos Facebook, til Reuters.

Facebook at Works brugere vil dog være nødt til at oprette og administrere en særlig profil, der er adskilt fra deres eksisterende Facebook-profil.

Koncernen er endvidere ved at udvikle eksklusive produkter til Facebook at Work, herunder sikkerhedsværktøjer.

/ritzau/FINANS

Mere fra MediaWatch

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Jobindex ser overskud vokse med 40 pct.

”Antallet offentlige jobannoncer på det højeste niveau, vi nogensinde har målt,” lyder det fra adm. direktør i Jobindex i forbindelse med offentliggørelse af kvartalsrapport.

DR-sportschef stopper

DR skal se sig om efter en ny sportschef, da den nuværende skifter branche efter syv år i spidsen for DR Sporten.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs