MediaWatch

Facebook skruer på annoncenknappen på Instant Articles

Facebook åbner for flere og mere målrettede artikler på sin nyhedsplatform. Medierne får mere kontrol over relaterede links til artiklerne.

Facebook vil give medierne på nyhedstjenesten Instant Articels mulighed for flere annoncer, og samtidig kan de gøres mere målrettede. Det skriver Adweek.

Helt konkret handler det om, at medierne fremover kan placere en annonce pr. 350 ord mod tidligere 500 ord. Desuden bliver der åbnet for, at medier kan lave annoncekampagner, der er målrettet Instant Articles. Det har hidtil været et krav, at annoncerne på Instant Articles har været koblet med annoncer på andre hjemmesider.

Ifølge Facebook vil ændringerne resultere i op til 40 pct. flere annoncer for de medier, der benytter sig af Instant Articles.

En anden ændring er ifølge Adweek, at medierne manuelt kan styre de links, som lægger sig til artiklerne på Instant Articles.

Nyhedstjenesten har de seneste uger indtaget flere nye territorier. I sidste uge kom Sverige med på vognen, ligesom en større udrulning i Asien også fandt sted i sidste uge.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen – medieforlig special

Det er næppe gået din næse forbi, at mediemøllen har været på overarbejde i løbet af den forgangne uge, hvor medieforhandlingerne nåede nye højder. Dét kan du blive klogere på i vores special edition-overflyvning over ugens mediepolitiske gang i Mediedanmark.

Regeringen opgiver TV 2-salg

Efter Dansk Folkepartis afvisning af at sælge 40 procent af tv-stationen i den kommende medieaftale opgiver kulturminister Mette Bock nu ævred.

S-formand: Vi er ude af medieforhandlingerne

Mette Frederiksen, Socialdemokratiets formand, slår efter et møde i Finansministeriet fast, at partiet endegyldigt har forladt forhandlingerne om et nyt medieforlig. Dermed peger alt på en smal aftale.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere