MediaWatch

Facebook skruer på annoncenknappen på Instant Articles

Facebook åbner for flere og mere målrettede artikler på sin nyhedsplatform. Medierne får mere kontrol over relaterede links til artiklerne.

Facebook vil give medierne på nyhedstjenesten Instant Articels mulighed for flere annoncer, og samtidig kan de gøres mere målrettede. Det skriver Adweek.

Helt konkret handler det om, at medierne fremover kan placere en annonce pr. 350 ord mod tidligere 500 ord. Desuden bliver der åbnet for, at medier kan lave annoncekampagner, der er målrettet Instant Articles. Det har hidtil været et krav, at annoncerne på Instant Articles har været koblet med annoncer på andre hjemmesider.

Ifølge Facebook vil ændringerne resultere i op til 40 pct. flere annoncer for de medier, der benytter sig af Instant Articles.

En anden ændring er ifølge Adweek, at medierne manuelt kan styre de links, som lægger sig til artiklerne på Instant Articles.

Nyhedstjenesten har de seneste uger indtaget flere nye territorier. I sidste uge kom Sverige med på vognen, ligesom en større udrulning i Asien også fandt sted i sidste uge.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs