Instant Articles ruller ud i Asien

Facebooks nyhedstjeneste lanceres i Asien. Over 20 medier er med i første bølge, og flere vil komme til.

Facebooks Instant Articles er nu tilgængelig i Asien. Det oplyser Facebook i et blogindlæg.

Over 20 medier fordelt på 11 lande leverer indhold til Instant Articles. Mest aktiv er de indiske medier med fem deltagere, mens også Taiwan og Filippinerne er pænt repræsenteret. Fra Kina deltager et enkelt medie i den første lanceringsbølge.

Derudover annoncerer Facebook, at yderligere godt 30 medier vil slutte sig til inden for overskuelig fremtid.

"At udvide Instant Articles til Asien er en betragtelig milepæl for produktet og for alle vores lanceringspartnere," siger Andy Mitchell, direktør for globale mediepartnerskaber hos Facebook, i blogindlægget.

Den asiatiske lancering kommer, efter Instant Articles tidligere på ugen blev rullet ud i Latin- og Sydamerika med mediepartnere i bl.a. Brasilien, Mexico og Argentina.

Endnu er ingen danske medier hoppet med på Instant Articles-vognen, men ifølge Facebook har flere medier vist interesse for at være med.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også