MediaWatch

TV 2 indfører ny reklamevaluta

TV 2 lægger tidligere reklamevaluta i graven og indfører en ny, som skal gøre det nemmere at måle annonceindsatsen på tværs af platforme.

Peter Olafsson, salgsdirektør, TV 2 | Foto: PR, TV 2

I årevis har TV 2 solgt annonceplads ud fra valutaen TRP. De tre bogstaver står for "taget rating point" og beskriver, hvor en stor en del af en målgruppe, eksempelvis mænd over 18 år, en annoncekampagne rammer.

Den skipper TV 2 nu og går i stedet over til det, der hedder CPM, som beskriver prisen for at få en annonce vist 1000 gange. Det fortalte TV 2's salgsdirektør, Peter Olafsson, da TV 2 i går havde indbudt annoncører, bureauer og kommercielle samarbejdspartnere til det årlige "Media Talk"-arrangement.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs