MediaWatch

MTG og Discovery går sammen om salgsbureau i Sverige

De to konkurrenter skaber et fælles salgsselskab, der skal udfordre TV4’s førerposition og få bedre fat i regionale annoncører til TV3 og Kanal 5.

Bedre kontakt til de regionale annoncører og et stærkere alternativ til TV4-gruppen. Det er årsagerne til, at MTG og Discovery Networks i Sverige har valgt at gå sammen om at skabe et fælles salgsselskab. Det skriver Resume.se.

De to normale konkurrenter har underskrevet en hensigterklæring om etableringen af selskabet, som de får en lige stor ejerandel af. Det skal sørge for at skaffe flere regionale annoncører til TV3 og Kanal 5.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs