MediaWatch

Egmont: Vækst på mobilen presser online indtjening

Pengene for online annoncer ligger på desktop, men brugerne flytter over på mobilen. Det skaber udfordringer for Egmont, der forventer, at mobil i år vil udgøre 10 pct. af den digitale omsætning.

I takt med at flere forbrugerne vælger mobilen som deres foretrukne platform, står medier over for udfordringen med at tjene penge på online annoncer på den lille skærm. Det er en problematik, som Egmont Publishing tydeligt mærker i det daglige.

”Vi kan i allerhøjeste grad mærke brugermigreringen til mobil. Det betyder, at vi må balancere mellem at tjene penge på traditionelle displayannoncer på desktop og fokusere på mobil, hvor brugerne er – men indtjeningen lige nu er mindre,” siger Erling Tind Larsen, digital chefredaktør for Egmont Publishing.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs