MediaWatch

Egmont: Vækst på mobilen presser online indtjening

Pengene for online annoncer ligger på desktop, men brugerne flytter over på mobilen. Det skaber udfordringer for Egmont, der forventer, at mobil i år vil udgøre 10 pct. af den digitale omsætning.

I takt med at flere forbrugerne vælger mobilen som deres foretrukne platform, står medier over for udfordringen med at tjene penge på online annoncer på den lille skærm. Det er en problematik, som Egmont Publishing tydeligt mærker i det daglige.

”Vi kan i allerhøjeste grad mærke brugermigreringen til mobil. Det betyder, at vi må balancere mellem at tjene penge på traditionelle displayannoncer på desktop og fokusere på mobil, hvor brugerne er – men indtjeningen lige nu er mindre,” siger Erling Tind Larsen, digital chefredaktør for Egmont Publishing.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Stort boligmagasin skifter fra Bladkompagniet

Realdania-ejet magasin med sekscifret oplag har skrevet kontrakt med en ny distributør. Prisen er lavere, og kvaliteten højere, lyder forklaringen. Realdania har ingen planer om at stoppe den trykte udgave af magasinet.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs