MediaWatch

EB: Mobilvækst udfordrer omsætningen på online annoncer

Ekstra Bladet forventer en tocifret vækst i omsætning på mobilannoncering, men indtjeningen er fortsat lavere sammenlignet med desktop og print.

Foto: Thomas Borberg/Polfoto/Arkiv

Ekstra Bladets onlinelæsere har taget mobilen til sig som deres foretrukne platform. Anderledes står det til med annoncørerne.

Godt 45 pct. af sidevisningerne på sker på mobiltelefoner, viser de seneste tal fra FDIM, mens 40 pct. af læsernes tidsforbrug foregår på platformen. Til gengæld tegner mobil sig kun for 20 pct. af den digitale annonceomsætning i 2015, forventer avisen. Indtjeningen følger ikke med skiftet i medieforbruget tilstrækkelig hurtigt, lyder det fra Jan Damgaard, bladdirektør på Ekstra Bladet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs