MediaWatch

EB: Mobilvækst udfordrer omsætningen på online annoncer

Ekstra Bladet forventer en tocifret vækst i omsætning på mobilannoncering, men indtjeningen er fortsat lavere sammenlignet med desktop og print.

Foto: Thomas Borberg/Polfoto/Arkiv

Ekstra Bladets onlinelæsere har taget mobilen til sig som deres foretrukne platform. Anderledes står det til med annoncørerne.

Godt 45 pct. af sidevisningerne på sker på mobiltelefoner, viser de seneste tal fra FDIM, mens 40 pct. af læsernes tidsforbrug foregår på platformen. Til gengæld tegner mobil sig kun for 20 pct. af den digitale annonceomsætning i 2015, forventer avisen. Indtjeningen følger ikke med skiftet i medieforbruget tilstrækkelig hurtigt, lyder det fra Jan Damgaard, bladdirektør på Ekstra Bladet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs