MediaWatch

EB: Mobilvækst udfordrer omsætningen på online annoncer

Ekstra Bladet forventer en tocifret vækst i omsætning på mobilannoncering, men indtjeningen er fortsat lavere sammenlignet med desktop og print.

Foto: Thomas Borberg/Polfoto/Arkiv

Ekstra Bladets onlinelæsere har taget mobilen til sig som deres foretrukne platform. Anderledes står det til med annoncørerne.

Godt 45 pct. af sidevisningerne på sker på mobiltelefoner, viser de seneste tal fra FDIM, mens 40 pct. af læsernes tidsforbrug foregår på platformen. Til gengæld tegner mobil sig kun for 20 pct. af den digitale annonceomsætning i 2015, forventer avisen. Indtjeningen følger ikke med skiftet i medieforbruget tilstrækkelig hurtigt, lyder det fra Jan Damgaard, bladdirektør på Ekstra Bladet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs