
Ekstra Bladets onlinelæsere har taget mobilen til sig som deres foretrukne platform. Anderledes står det til med annoncørerne.
Godt 45 pct. af sidevisningerne på sker på mobiltelefoner, viser de seneste tal fra FDIM, mens 40 pct. af læsernes tidsforbrug foregår på platformen. Til gengæld tegner mobil sig kun for 20 pct. af den digitale annonceomsætning i 2015, forventer avisen. Indtjeningen følger ikke med skiftet i medieforbruget tilstrækkelig hurtigt, lyder det fra Jan Damgaard, bladdirektør på Ekstra Bladet.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"
Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.