MediaWatch

Egmont: Vi mente, Anders And-reklame var i orden

Egmont Publishing er blevet politianmeldt for skjult reklame i Anders And-blad. Anmeldelsen tages til efterretning, men forlaget mente, at reklamen var korrekt udformet.

Foto: PR-foto, Egmont

Egmont Publishing Kids, en tidligere chefredaktør for Anders And og Den Blå Planet har fået en politianmeldelse fra Forbrugerombudsmanden på halsen.

Det er et Anders And-blad fra november 2013, der volder problemer. På forsiden ses karakterer fra Anders And-universet med en haj, og på siden er der også en blå boks med teksten "Vind med Den Blå Planet" samt akvariets logo og en illustration af Den Blå Planet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs