MediaWatch

Tabloidmedie blokerer adblock-brugere

Tyske Bild sætter hårdt mod hårdt over for brugere, der benytter sig af adblocker.

Foto: Markus Schreiber/AP/Polfoto/Arkiv

Hvis du vil være her, så skal du enten se annoncer eller betale for at slippe for dem.

Sådan lyder budskabet på tyske Bilds hjemmeside til de brugere, der bruger adblocker. Det skriver Reuters. En meddelelse til den gruppe af brugere lyder, at de skal slå deres adblocker fra eller betale 2,99 euro, svarende til 22 kr., pr. måned for at slippe for annoncerne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs