MediaWatch

Apple åbner for adblocking i apps

Blokering af reklamer tager endnu et skridt med lancering af app, der giver mulighed for at fravælge reklamer, ikke bare i browsere, men også i apps.

Foto: Mark Lennihan/AP/POLFOTO/arkiv

"Been choice" er navnet på en ny app, som giver amerikanske Apple-brugere mulighed for at blokere for reklamer i apps. Det skriver flere udenlandske medier, bl.a. The Guardian.

Adblocking på Apples enheder har eksisteret siden midten af september, hvor en ny opdatering til styresystemet iOS blev sendt ud. Ved den lejlighed blev der åbnet for adblocking i Safari-browseren på Apple-produkterne, men det er nyt, at det også bliver muligt at sige nej tak til reklamer i apps.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

DR's arkiv skal gøres tilgængeligt gennem Det Kongelige Bibliotek

Over de næste tre år er der afsat 62,5 mio. kr. i den nye medieaftale til at etablere offentlig adgang til DR’s omfattende arkivmateriale, hvilket har været et hedt politisk ønske i en årrække. Det digitale leksikon lex.dk kan få en rolle i forhold til formidling, lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs