Dansk annonceplatform til mobil er blevet solgt

Norske Opera Mediaworks har haft pengepungen fremme og købt den danske it-virksomhed Adquota. Det skriver Børsen.
Præcist hvor meget Opera Mediaworks har betalt for den fem år gamle virksomhed, der er specialiseret i at sælge annoncer på mobile platforme, er hemmeligt, men ifølge Børsen blev Adquota i forbindelse med en kapitaltilførsel på 18,6 mio. kr. fra venturefonden Northcap Partners i 2014 anslået til at have en markedsværdi på 131 mio. kr.
”På Adquotas kontorer i Oslo, Stockholm og København kommer dette som meget gode nyheder, da vi ser, det vil øge vores produktportefølje med Opera Mediaworks’ global dækning og nogle produkter, som er helt i front på både købs- og salgssiden,” skriver Kristian Torgersen, der er chef for Adquota i Norge, i virksomhedens eget nyhedsbrev ifølge Kampanje.
Han fortæller samtidig, at Adquota indtil videre fortsætter som selvstændigt brand, men på sigt vil virksomheden blive en del af Opera Media Works 'global annonce-platform.