MediaWatch

Dansk annonceplatform til mobil er blevet solgt

Den danske it-virksomhed Adquota, der sælger annoncer på mobile platforme, er blevet solgt til norske Opera Mediaworks.

Foto: Jens Dresling/Polfoto/Arkiv

Norske Opera Mediaworks har haft pengepungen fremme og købt den danske it-virksomhed Adquota. Det skriver Børsen.

Præcist hvor meget Opera Mediaworks har betalt for den fem år gamle virksomhed, der er specialiseret i at sælge annoncer på mobile platforme, er hemmeligt, men ifølge Børsen blev Adquota i forbindelse med en kapitaltilførsel på 18,6 mio. kr. fra venturefonden Northcap Partners i 2014 anslået til at have en markedsværdi på 131 mio. kr.

”På Adquotas kontorer i Oslo, Stockholm og København kommer dette som meget gode nyheder, da vi ser, det vil øge vores produktportefølje med Opera Mediaworks’ global dækning og nogle produkter, som er helt i front på både købs- og salgssiden,” skriver Kristian Torgersen, der er chef for Adquota i Norge, i virksomhedens eget nyhedsbrev ifølge Kampanje.

Han fortæller samtidig, at Adquota indtil videre fortsætter som selvstændigt brand, men på sigt vil virksomheden blive en del af Opera Media Works 'global annonce-platform.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs