MediaWatch

Populær adblocker tager betaling fra annoncører

Annoncører har mulighed for at betale sig ud af adblocking hos stor tjeneste. Omkring 70 selskaber har benyttet sig af muligheden.

Eyeo står bag den populære og flittigt downloadede adblock-værktøj Adblock Plus. Adblock betyder, at softwaren blokerer for visning af annoncer på en hjemmeside, og Eyeo har fundet en ny måde at tjene penge på. Det skriver Wall Street Journal.

Fidusen er, at Eyeo får annoncører til at betale for ikke at blive blokeret af selskabets adblocker. Ifølge Wall Street Journal har cirka 70 virksomheder indtil videre sagt ja tak til det tilbud. 700 virksomheder lever op til kravene for at kunne komme uden om Eyeos adblock.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs