MediaWatch

Prominente navne slutter sig til ny Facebook-funktion

Både producenter og store brands er begyndt at tage Facebooks nye 360-graders videofunktion i brug.

Foto: JENS DRESLING/POLFOTO/ARKIV

Facebook har lanceret sin nye videofunktion, som lader seere rotere synsvinklen 360 grader.

Den mulighed har prominente brands som Star Wars, Discovery, Vice, GoPro og basketball-spilleren LeBron James allerede grebet, skriver Facebook på sin blog Newsroom.

Facebook arbejder på virtual reality-app

Videoerne filmes med specielle kameraer, som kan optage alle 360 grader af en scene på samme tid. Når videoen afspilles på Facebook, kan seere selv bestemme, hvilken vinkel scenen skal ses fra. På web kan dette gøres ved hjælp af musemarkøren, og på mobil sker det med fingeren eller ved at hælde skærmen.

Virtual reality er i forvejen ikke ukendt land for Facebook. I 2014 opkøbte Facebook Oculus VR, der arbejder på et virtual reality-headset kaldet Oculus Rift, for to mia. dollar, svarende til 13,28 mia. kr. Oculus Rift forventes at udkomme i begyndelsen af 2016.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Aller Media nedlægger printmagasin til unge, TV 2 Øst får ny adm. direktør, og reklame fra Liberal Alliance på TV3+ har rejst debat om politiske reklamer på tv. Få overblikket over den seneste uge i mediedanmark her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs