MediaWatch

Facebook tester nye mobil-annoncer

Annoncerne vil blive svære at komme udenom, når man går på det sociale medie fra smartphones.

Foto: JENS DRESLING/POLFOTO/ARKIV

Brugere af Facebook skal måske vænne sig til at møde annoncer i stedet for vennernes opdateringer, når de går ind på deres sociale medie fra smartphones. Facebook tester i øjeblikket et nyt annonceformat til deres mobil-app. Det skriver Re/code.

Det nye annonceformat bliver mere indholdstungt og ligner som udgangspunkt det kendte annonceformat, der minder om et Facebook-opslag. Annoncen åbner sig imidlertid op i fuld skærm som en miniudgave af annoncørens hjemmeside.

Formatet får derved brugeren til at scrolle igennem tekst, billeder og videomateriale. Brugerne har mulighed for at klikke sig videre til annoncørens eksterne hjemmeside, men selve annoncen er skræddersyet til Facebook.

Formatet til skal øge annonceindtægterne på mobilen, hvor Facebook ifølge Recode går efter selv at stå for mere indhold og holde på brugerne. Den samme tankegang ligger bag planerne om at publicere nyheder direkte i Facebook.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs