3 inkluderer Netflix og overvejer flere abonnementstillæg

Både nuværende og eksisterende kunder hos 3 kan få seks måneders gratis Netflix-abonnement, og mere af samme skuffe kan være på vej, siger teleselskabets danske privatkundedirektør.
Foto: Elise Amendola/AP/Polfoto/Arkiv
Foto: Elise Amendola/AP/Polfoto/Arkiv

Køb et telefon- eller bredbåndsabonnement, og få et halvt års gratis streaming med i prisen.

Sådan lyder tilbuddet fra og med i dag fra teleselskabet 3, der inkluderer seks måneders adgang til Netflix i fem mobil- og bredbåndsabonnementer. Teleselskabet tilbyder i forvejen tilkøb af bl.a. TV 2 Play og musiktjenesten Deezer, og ekstra ydelser ved siden af mobiltelefoni og internet behøver bestemt ikke slutte her, siger 3's direktør for privatmarkedet i Danmark, David Elsass.

"Det er ikke noget nyt for os med ekstra tilbud oven i mobilabonnementerne, og man kan sagtens forestille sig, at vi vil tilbyde endnu flere tilvalgstjenester i fremtiden. Der sker rigtigt meget i eksempelvis streamingbranchen. Antallet af kabel-tv-kunder falder dramatisk, og stadig flere erstatter traditionelt kabel-TV med streaming. Det hul vil vi gerne være med til at lukke," siger David Elsass.

Tilbuddet om de seks måneders gratis Netflix gælder for fem udvalgte abonnementspakker for nye kunder samt eksisterende kunder, som vælger at forlænge deres abonnement og dermed binder sig i seks måneder.

Den mest populære tjeneste

David Elsass lægger vægt på, at 3 har formået at lande en aftale med netop Netflix, som er en dominerende faktor på streamingmarkedet herhjemme.

"Det vigtigste for os har været at finde den allermest efterspurgte tjeneste i verden. Det er jo det, folk vil have. De vil ikke have kæmpestore pakker med alle mulige perifere produkter og tjenester, som er mere eller mindre ukendte. Derfor valgte vi Netflix-samarbejdet. Vi har talt med andre, men Netflix er utroligt attraktiv for os, fordi det er så udbredt og populært."

Vil I altid gå efter markedslederen?

"Det vil være rart. Det kan ikke altid lade sig gøre, men det gør livet noget lettere, end hvis man selv skal starte fra bunden og opbygge kendskabet. Netflix har et voldsomt kendskab i Danmark, og det er helt sikkert med til at sikre større succes, end hvis vi havde valgt en anden streamingtjeneste," siger David Elsass.

Over 10.000 kunder

Teleselskabet håber med tiltaget at få skabt noget opmærksomhed om sig selv og at tiltrække nye kunder.

"Vi er en vækstforretning, og vi forventer, at alle nye lanceringer bidrager til voldsom vækst. Det er også tilfældet med Netflix, men jeg kan ikke afsløre præcist, hvad vi forventer. Vi vil dog gerne have et tocifret antal tusinde kunder, som benytter sig af Netflix via det her tilbud," siger David Elsass.

60 pct. af 3-kundernes dataforbrug kommer fra streaming, og da den seneste sæson af Netflix' serie "House of Cards" tidligere på året blev lagt ud på streamingtjenesten, steg dataforbruget ifølge 3 med 40 pct.

"Vi håber at få noget opmærksomhed og nogle rigtig glade kunder. Vi kan se, at vores kunder streamer rigtigt meget og  vi ved, at Netflix er den klart mest populære tjeneste i Danmark. Den kombination gjorde, at vi slog til, da muligheden bød sig for at lave et samarbejde med Netflix," siger David Elsass.

Kampagnen med de seks måneders gratis Netflix begynder i dag. Det er endnu uvist, hvor længe kampagnen løber.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også