En del af Watch Medier

MediaWatchtirsdag31. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
22.09.2015kl. 08.23

3 inkluderer Netflix og overvejer flere abonnementstillæg

Både nuværende og eksisterende kunder hos 3 kan få seks måneders gratis Netflix-abonnement, og mere af samme skuffe kan være på vej, siger teleselskabets danske privatkundedirektør.
Foto: Elise Amendola/AP/Polfoto/Arkiv
af THOMAS NYGAARD MADSEN

Køb et telefon- eller bredbåndsabonnement, og få et halvt års gratis streaming med i prisen.

Sådan lyder tilbuddet fra og med i dag fra teleselskabet 3, der inkluderer seks måneders adgang til Netflix i fem mobil- og bredbåndsabonnementer. Teleselskabet tilbyder i forvejen tilkøb af bl.a. TV 2 Play og musiktjenesten Deezer, og ekstra ydelser ved siden af mobiltelefoni og internet behøver bestemt ikke slutte her, siger 3's direktør for privatmarkedet i Danmark, David Elsass.

"Det er ikke noget nyt for os med ekstra tilbud oven i mobilabonnementerne, og man kan sagtens forestille sig, at vi vil tilbyde endnu flere tilvalgstjenester i fremtiden. Der sker rigtigt meget i eksempelvis streamingbranchen. Antallet af kabel-tv-kunder falder dramatisk, og stadig flere erstatter traditionelt kabel-TV med streaming. Det hul vil vi gerne være med til at lukke," siger David Elsass.

Tilbuddet om de seks måneders gratis Netflix gælder for fem udvalgte abonnementspakker for nye kunder samt eksisterende kunder, som vælger at forlænge deres abonnement og dermed binder sig i seks måneder.

Den mest populære tjeneste

David Elsass lægger vægt på, at 3 har formået at lande en aftale med netop Netflix, som er en dominerende faktor på streamingmarkedet herhjemme.

"Det vigtigste for os har været at finde den allermest efterspurgte tjeneste i verden. Det er jo det, folk vil have. De vil ikke have kæmpestore pakker med alle mulige perifere produkter og tjenester, som er mere eller mindre ukendte. Derfor valgte vi Netflix-samarbejdet. Vi har talt med andre, men Netflix er utroligt attraktiv for os, fordi det er så udbredt og populært."

Vil I altid gå efter markedslederen?

"Det vil være rart. Det kan ikke altid lade sig gøre, men det gør livet noget lettere, end hvis man selv skal starte fra bunden og opbygge kendskabet. Netflix har et voldsomt kendskab i Danmark, og det er helt sikkert med til at sikre større succes, end hvis vi havde valgt en anden streamingtjeneste," siger David Elsass.

Over 10.000 kunder

Teleselskabet håber med tiltaget at få skabt noget opmærksomhed om sig selv og at tiltrække nye kunder.

"Vi er en vækstforretning, og vi forventer, at alle nye lanceringer bidrager til voldsom vækst. Det er også tilfældet med Netflix, men jeg kan ikke afsløre præcist, hvad vi forventer. Vi vil dog gerne have et tocifret antal tusinde kunder, som benytter sig af Netflix via det her tilbud," siger David Elsass.

60 pct. af 3-kundernes dataforbrug kommer fra streaming, og da den seneste sæson af Netflix' serie "House of Cards" tidligere på året blev lagt ud på streamingtjenesten, steg dataforbruget ifølge 3 med 40 pct.

"Vi håber at få noget opmærksomhed og nogle rigtig glade kunder. Vi kan se, at vores kunder streamer rigtigt meget og  vi ved, at Netflix er den klart mest populære tjeneste i Danmark. Den kombination gjorde, at vi slog til, da muligheden bød sig for at lave et samarbejde med Netflix," siger David Elsass.

Kampagnen med de seks måneders gratis Netflix begynder i dag. Det er endnu uvist, hvor længe kampagnen løber.

Relaterede artikler:

  • Skuespiller Kevin Spacey, der spiller hovedrollen i Netflix-serien House of Cards | Foto: Joel Ryan/AP/Polfoto/Arkiv

    Netflix flytter ind i 3's mobilabonnement

  • "Game of Thrones" slog Emmy-rekord

  • Foto: /ritzau/arkiv/Jens Dresling/

    Danskerne er vilde med Telmores seneste skud på stammen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Screenshot
Aviser

Spareplan udløser ni nedlagte stillinger hos Kristeligt Dagblad

Stillingsnedlæggelserne sker ved en blanding af afskedigelser, frivillige fratrædelser og vakante stillinger, der ikke bliver genbesat, fortæller adm. direktør Hans-Christian Kock.
  • Fald i abonnenter udløser behov for besparelser på Kristeligt Dagblad
  • Kristeligt Dagblad skal finde besparelser for fem millioner

For abonnenter

Foto: Andreas Haubjerg
Forlag

Rapport viser nye forskydninger i forlags produktion af oversat litteratur

For abonnenter

Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
Digital

TV 2 topper listen over udgivere med flest digitale brugere

For abonnenter

Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
TV

Mere end to millioner så dansk VM-sejr

For abonnenter

Foto: Jens Dresling
TV

Læge kræver 1,5 millioner af TV 2 for omtale af fedmeoperationer

Foto: Screenshot
Politik

Grakom får støtte til projekt om bæredygtighed

For abonnenter

Læs også

Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
Digital

TV 2 topper listen over udgivere med flest digitale brugere

I gennemsnit havde tv2.dk og fire TV 2-apps 3,2 mio. månedlige brugere sidste år og lagde dermed pæn afstand til de private mediekoncerner. Positionen skyldes strategiskifte, siger TV 2-chef.

For abonnenter

Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
TV

Mere end to millioner så dansk VM-sejr

TV 2 og DR 1 fordelte seerne næsten ligeligt, da Danmark slog Frankrig og sikrede sig VM guldet for tredje gang i træk. 

For abonnenter

Stig Møller Christensen er digital og kommerciel direktør på TV 2. | Foto: TV 2 / Miklos Szabo
TV

TV 2 har succes med indsats mod deling af kodeord

Efter tv-stationen som varslet har sat ind mod brugeres deling af konti, ser kommerciel direktør en nedgang i andelen af abonnenter, der deler i strid med reglerne.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Læge kræver 1,5 millioner af TV 2 for omtale af fedmeoperationer – 30. jan.
  • Spareplan udløser ni nedlagte stillinger hos Kristeligt Dagblad – 30. jan.
  • Rapport viser nye forskydninger i forlags produktion af oversat litteratur – 30. jan.
  • Mere end to millioner så dansk VM-sejr – 30. jan.
  • Grakom får støtte til projekt om bæredygtighed – 30. jan.
  • Ombudsmanden må igen opgive at finde navn i Rasmus Prehns bilagssag – 30. jan.
  • Datatilsynet vil gøre GDPR folkeligt med ny kampagne – 30. jan.
  • TV 2 topper listen over udgivere med flest digitale brugere – 30. jan.
  • Svenske medieinvesteringer aftog i november og december – 30. jan.
  • Digitaliseringspulje åbner for små og mellemstore virksomheder – 30. jan.
  • Dao-konkurrent vil udvide med flere pakkeshops efter Postnord-melding – 30. jan.
  • Bauer Media varsler nedskæringer i Sverige – 30. jan.
  • KMD ansætter ny pressechef – 30. jan.
  • TV 2 har succes med indsats mod deling af kodeord – 30. jan.
  • Facebook-ejers ledelse sporer fremgang efter hårdt 2022 – 30. jan.
Flere nyheder

Job

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Life science journalist

  • Digital Marketing Manager -CPH

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

Se flere jobs

Watch Job

  • Business Controller til DAHL Advokatpartnerselskab i Jylland

  • Tilbudschef - NCC Renovering Vest

  • Regnskabs-/økonomichef

  • Scrum Master with a practical approach

  • Senior Porteføljemanager

Se flere jobs

Job

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Life science journalist

  • Digital Marketing Manager -CPH

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge