MediaWatch

Netflix flytter ind i 3's mobilabonnement

Kunder hos mobilselskabet 3 kan fremover få et halvt års abonnement på Netflix med i prisen.

Skuespiller Kevin Spacey, der spiller hovedrollen i Netflix-serien House of Cards | Foto: Joel Ryan/AP/Polfoto/Arkiv

I morgen går mobilselskabet 3 i luften med et nyt tilbud til abonnenterne. Med i prisen på fem udvalgte abonnementstyper kommer nemlig et halvt års abonnement på Netflix. Det skriver 3 i en pressemeddelelse.

Tilbuddet gælder for alle nye og eksisterende kunder, der skifter eller fornyer deres abonnement på én af de fem pakker, som Netflix-abonnementet er en del af. 3 ønsker ikke at oplyse, hvor mange kunder der fremover kommer til at nyde godt af Netflix.

Abonnementsprisen for Netflix er normalt 89 kr. pr. måned, så de seks gratis måneder repræsenterer en værdi på 534 kr.

"Vores kunder elsker at streame underholdning, hvor og hvornår det passer dem. Netflix er derfor en oplagt samarbejdspartner for 3 at teame op med og et godt, eksklusivt tilbud, som vi kan give vores kunder. Netflix har et stærkt katalog af tusindvis af populære serier og film, og de tænker innovativt ligesom os og udfordrer løbende markedet," siger David Elsass, direktør for privatmarkedet hos 3 Danmark, i meddelelsen.

Telmore er i gang

Streaming tegner sig for omkring 60 pct. af datatrafikken hos 3, og da Netflix i februar havde premiere på den seneste sæson af den populære serie "House of Cards", steg dataforbruget hos 3's kunder med 40 pct.

3 er ikke det første teleselskab, der forsøger sig med at inkludere streaming i mobilabonnementerne. Bl.a. er tjenesterne HBO Nordic, Cmore Play og Minbio en del af Telmores abonnement Telmore Play.

Netflix har over 65 mio. kunder i omkring 50 lande.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs