MediaWatch

"Der er Facebook, og så er der os andre"

Opbygning kundedatabaser og forbedring af datakvalitet hører til de næste, afgørende skridt i JP/Politikens digitale transformation, siger adm. direktør, Stig Kirk Ørskov.

Foto: Mik Eskestad/Polfoto

Det var en bunden opgave, der ventede, da Stig Kirk Ørskov sidste år tog over som adm. direktør i JP/Politikens Hus efter Lars Munch. Det historiske slag om digitale markedsandele, der udkæmpes i disse år, skal vindes. Men det skal gøres uden at give rystelser i fundamentet under forretningen, der, teknologi-feber eller ej, stadig udgøres af husets tre trykte dagblade.

"Vi skal holde så meget tryk på print så lang tid, vi kan, og gerne 10, 20, 30 år frem eller mere. Hvor stort det bliver, ved jeg ikke, men vi skal mange år endnu bestræbe på os på at lave de mest relevante udgivelser for dem, der gerne vil konsumere nyheder på print," siger adm. direktør Stig Kirk Ørskov, JP/Politikens Hus.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs