MediaWatch

Facebook sætter rekord med milliard brugere på samme dag

En ud af syv mennesker på jorden var mandag logget ind på Facebook.

Foto: Rui Viera/AP/Polfoto

Facebook kan prale af at have sat en ny standard for sociale medier: Over én milliard mennesker var tidligere denne uge logget ind på netværket i løbet af en enkelt dag.

"Vi har netop passeret en vigtig milepæl. Mandag brugte én af syv mennesker på kloden Facebook til at komme i kontakt med deres venner og familie," hedder det i en opdatering på Facebook fra adm, direktør og medstifter Mark Zuckerberg.

Håbet er, tilføjer han, at hele verdens befolkning en dag vil være koblet sammen på Facebook.

I juli oplyste det børsnoterede selskab, at antallet af aktive månedlige brugere i løbet af et år var øget 13 procent til 1,49 milliarder.

Hovedparten anvender tjenesten dagligt. I juli var der i snit 968 millioner brugere om dagen.

I Danmark har over tre millioner mennesker en Facebook-konto.

/ritzau/

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs