Fagfolk: Annonce-artikler er svære at gennemskue for læserne

Native advertising, der ligner artikler, men er reklame, vinder frem i annoncemarkedet, men udfordrer læsernes evne til at skelne mellem reklame og redaktionelt indhold.
Foto: Martin Kurt Haglund/Polfoto/Arkiv
Foto: Martin Kurt Haglund/Polfoto/Arkiv
Hans Løgstrup Poulsen

Der er bred enighed om, at de danske dagblade lever op til lovgivningen for at mærke den markedsføring, der ligner artikler, såkaldt native advertising. Ifølge en rundspørge af MediaWatch vinder native advertising, der lægger sig op ad mediernes journalististiske indhold og troværdighed, frem i efterspørgsel og omsætning blandt de danske dagblade.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også