MediaWatch

Ekstra Bladet: Programmatic vokser hurtigere end forventet

Det automatiserede bannersalg via computer er blevet så populært, at Microsoft nu dropper traditionelt salg. Ekstra Bladet mærker også udviklingen, men vil ikke gå samme vej, siger annoncedirektør.

Den teknologiske udvikling har ikke kun ændret arbejdsgangen på mediernes redaktioner, men også i salgsafdelingerne.

Her har det nye "sort" de seneste par år heddet programmatic, der dækker over det automatiserede køb og salg af bannerplaceringer over nettet, hvor mediernes annonceplads og målgrupper parres med annoncørenes kampagner på få sekunder. Fordelene handler om pris og effektivitet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs