MediaWatch

Politiken-direktør: Ledig chefstilling bliver hurtigt besat

Politiken mister sin digitale redaktionschef, der skal være chefredaktør på BT. Digital direktør regner med at genbesætte stillingen hurtigt.

Foto: Jens Dresling/Polfoto/Arkiv

Karl Erik Stougaard skal være chefredaktør på BT. Dermed forlader han stillingen som digital redaktionschef på Politiken efter to år på posten.

Politikens digitale direktør, Frederik Wiedemann, er ikke nervøs for, at det bliver svært at finde en afløser for Karl Erik Stougaard.

"Vi har oprustet betydeligt med digitale kompetencer på redaktionen i den senere tid, så vi har et godt udgangspunkt, og den ledige stilling efter Karl Erik er både attraktiv og udfordrende, så vi regner med, at vi hurtigt kan finde den person, der kan videreføre og udvikle vores nyhedssite sammen med resten af teamet," skriver Frederik Wiedemann i en mail til MediaWatch.

Vil ikke ud med profilbeskrivelse

Frederik Wiedemann har været på Politiken siden sidste efterår. Han kom til som analysechef, og i marts fik han jobbet som digital direktør, efter Lars Grarup valgte at forlade jobbet som digital chefredaktør.

Fredeik Wiedemann lægger ikke skjul på, at Karl Erik Stougaard har været en skattet medarbejder på Politiken.

"Vi kommer til at savne Karl Erik, som både har været en dygtig chef for pol.dk og en værdsat kollega. Nu skal vi ud og finde en afløser, enten på vores egen redaktion eller eksternt. Den nærmere profilbeskrivelse holder vi foreløbig for os selv," skriver Frederik Wiedemann.

Karl Erik Stougaard tiltræder sit nye job 1. august. Han afløser Flemming Fjeldgaard, der i stedet er blevet kanal- og digitalchef på TV 3 Sport.

Nyheden om afgangen af Karl Erik Stougaard falder samme dag, som Politiken meddeler, at der skal spares et anseeligt millionbeløb.

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen: Vi vil gå et skridt længere end EU kræver

Kulturminister Joy Mogensen (S) fortæller, hun vil give danske medier mulighed for kollektive forhandlinger med techkoncerner om betaling for indhold i podcasten Indslag, hvor hun også forklarer "misforståelse" om brug af hyperlink.

Nye Medier: Vi bliver overset i debatten om tech-betaling

For en række nye digitale medier er Google og Facebook en hjælp til at blive hørt og set, lyder det fra foreningen Nye Medier, der frygter, at et krav om betaling fra techplatforme til medierne, som de store mediehuse presser på for, kan ramme dem.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs