MediaWatch

BT finder ny chefredaktør hos Politiken

BT har været på jagt efter en chefredaktør, og nu er en ny mand fundet. Det er Karl Erik Stougaard, der sætter sig i chefstolen.

Foto: Per Folkver/Polfoto/Arkiv

Fra 1. august er Karl Erik Stougaard chefredaktør på BT. Han afløser Flemming Fjeldgaard, der stoppede ved udgangen af maj for at rykke videre til TV3 Sport.

Den nye chefredaktør kommer fra en stilling som digital redaktionschef på Politiken. Han ser frem til de nye udfordringer.

“BT har præsenteret mig for et journalistisk projekt og en ledelsesmæssig opgave, som jeg uden tøven takkede ja til. BT har en stærk digital position, som rummer et stort potentiale både indholdsmæssigt og kommercielt, og på print er der lagt en klar og ambitiøs plan for fremtiden. Jeg glæder mig til at vende tilbage til Pilestræde og til at lave avis og net med BT's dygtige ledere og medarbejdere," siger Karl Erik Stougaard i en pressemeddelelse.

Han har tidligere arbejdet hos Berlingske Media, hvor han i omkring 15 år bestred flere forskellige jobs på Berlingske. De seneste to år har Karl Erik Stougaard arbejdet for Politiken.

BT's ansvarshavende chefredaktør Olav Skaaning Andersen er tilfreds med at have hyret sin nye chefredaktør.

"Vi har fundet en chefredaktør, der journalistisk og ledelsesmæssigt kan være med til at flytte BT. Vi har store ambitioner, og Karl Erik Stougaard vil med sin erfaring fra både print og digital nyhedsproduktion være et ualmindeligt godt supplement til det hold af journalister og chefer, der allerede i dag gør et godt job på BT," siger Olav Skaaning Andersen i meddelelsen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs