Fagmedierne Kommunikationsforum og Bureaubiz fusionerer for at styrke den branchespecifikke journalistik inden for kommunikation og marketing, skriver de i en fælles pressemeddelelse.
Formelt sker fusionen ved, at Kommunikationsforum A/S overtager ejerskabet af Bureaubiz ApS, og den samlede virksomhed bliver fra 1. juli ledet af Timme Bisgaard Munk og direktør Louise Grau begge fra Kommunikationsforum A/S.
Ved fusionen af de to virksomheder skabes en virksomhed med ca. 12 mio. kr. i omsætning og 14 medarbejdere.
"Kommunikationsforum og Bureaubiz har skabt forskellige nichemedier med stor succes, vi komplementerer hinanden godt, og sammen kan vi skabe en endnu bedre faglig og journalistisk dækning af kommunikationsbranchen i bred forstand. Vi tror også, at samlingen af de to medier vil føre til endnu stærkere forretningsudvikling," udtaler Timme Bisgaard Munk og Finn Graversen, redaktør for henholdsvis Kommunikationsforum og Bureaubiz i meddelelsen.
Kforum vil skrue op for klassisk journalistik
Meget mere efteruddannelse
De to portaler fortsætter som adskilte medier, men såvel forretning som indhold vil blive tænkt mere og mere sammen. Strategien er at tilbyde og tilpasse en lang række af Kommunikationsforums produkter og efteruddannelsestilbud til Bureaubiz' kunder.
Mens Kommunikationsforum mere er et community, baseret på både redaktionelt og brugergenereret indhold, er Bureaubiz et journalistisk nyhedssite om reklamebranchen.
"Vi har udviklet Bureaubiz ud af ingenting til i dag at være et medie på niveau med de øvrige medier på området (..) Næste trin er for alvor at udvikle forretningen sammen med Kommunikationsforum, siger Bureaubiz' redaktør og grundlægger Finn Graversen.
K-Forum får overskud på over to mio. kr.
Så mange har klaget over afslag på mediestøtte
Peytz: Ulogisk at nichemedier ikke får mediestøtte
Hvilke netmedier har fået mediestøtte?